Wednesday, January 12, 2011

Tingkatkan Trafik Di GengBlogger



Entri kali ni aku nak tujukan buat blogger yang masih baru berjinak-jinak dalam dunia blogging ni (macam aku da) yang dah tahu kalau nak baca pun apa salahnya kan..terima kasih aku ucapkan. Sumber ni pun aku dapat hasil kerajinanku membuat blog Walking di blog-blog yang mempunyai cara-cara dan panduan untuk meningkatkan trafik sesuatu blog itu dan salah satu cara yang buat aku tertarik adalah ping post ke Gengblogger.
Korang bolehlah pingkan post-post di GengBlogger ni untuk tarik pengunjung ke blog korang. Tapi sebelum korang buat semua tu, mesti register dulu. Sebenarnya bukan di GengBlogger sahaja kita boleh pingkan post, malah bermacam-macam cara lagi boleh dipraktikkan. Nak tahu? ok, tunggu entri yang akan datang mengenai cara dan panduan tarik trafik ke blog ye. Ataupun nak senang lagi cuba tanya ngan uncle Google.

Ok, lah. setakat ini dulu aku kongsikan tips dengan korang semoga apa yang aku kongsikan kali ini dapat dipraktikkan. Insyallah aku akan kongsikan lebih banyak tips blogging ngan korang pada entri yang akan datang..wasallam :)

p/s: pada yang belum mendaftar di Gengblogger klik disini

2 comments:

Unknown said...

owh kiranya gengblogger ni dapat membantu kita blogwalking lah kan..sambil tu kat mana lagi sumber kita boleh ping blog??sebab saya pun baru nak belajar semula tulis blog..harap dapat kongsikan maklumat kalaua ada ya.
:)

Zul said...

ya,macam tu lah kiranya. Insyallah sendra, saya akan kongsikan sebarang maklumat yang boleh kita sama2 gunakan untuk membangunkan blog. saya pun masih baru dalam penulisan blog. Terima kasih kerana sudi singgah di blog ini ye :)