Tuesday, December 6, 2011

Sebab lemak terkumpul di pinggang dan perut


Assalam..

Mesti ramai lelaki dan wanita diluar sana mengeluh kenapa lemak di bahagian perut susah sangat nak dikempiskan walaupun dah macam-macam exercise dilakukan perut still membesar..hehehe.

Perut yang buncit dan lemak di bahagian pinggang menunjukkan anda seorang yang sensitif terhadap makanan yang bergula dan karbohidrat. So produk tenusu seperti yogurt dan tenusu adalah digalakkan diambil setiap hari untuk pembakaran lemak. Ini kerana produk tenusu mengandungi kalsium untuk menggalakkan pembakaran lemak diperut.

Buah-buahan seperti betik dan nenas juga digalakkan diambil untuk menghapus lemak terutamanya dibahagian perut. Ini kerana betik dan nenas mempunyai enzim yang mempercepatkan proses penghadaman. Ini dapat mengelakkan perut dari buncit.




12 comments:

naim said...

salam

info menarik.
http://pemudattbc.blogspot.com/2011/11/perihal-gama-angry-bird-cakap.html

zul said...

@naim- salam naim...thanks for reading :)

.diannorhayati. said...

huuuu


nice sharing ni


hmm tp kalau dari segi excercise ade pape jenis excercise yg boleh membantu x? :)

zul said...

@diannorhayati- hai dian..sebenarnya mcm2 exercise yg kita blh bt..cuma kna ada disiplin utk dptkn hasil yg kita inginkn.nk sng lgi dian blh search kat youtube..hehehe.

Cik tikah said...

oh, makan yogurt eh. tq2 :)

zul said...

@cik tikah- yogurt bgs utk penghadaman :)

Azekzk said...

Bahaya ni..

CintaZulaikha said...

pasni nak makan nenas banyak2 lah..seb baik buah kesukaan..

tunz said...

wah...tq for sharing.....tpi napa asik lapo je ek..hahah

zul said...

@Azekzk- bahaya kalau dibiarkan..hehe.

zul said...

@cintaZulaika- bagus2..amalkan mkn buah2an :)

zul said...

@tunz- same2..lapo p la mamam..hahaha:)