Saturday, February 12, 2011

Fences - Kemaskan Desktop Yang Berselerak


Salam dan hai semua, pernah tak korang tercari-cari software yang boleh bagi korang punya desktop tu kemas dan teratur? maklum la kan, kekadang desktop kita tu penuh dengan bermacam-macam file sampai nak penuh dan berterabur. Takpun penuh dengan kerja-kerja korang. Dah lama aku cari software yang macam ni, alhamdulilah dah jumpa dan aku nak kongsi dengan korang.

Gambar kat atas tu adalah keadaan desktop aku setelah menggunakan software fences ni. Tapi keadaan sebelum tu aku pun malu nak tunjuk dengan korang, berterabur habis..miahaha. Korang tak payah pening-pening nak fikir mana nak letak semua file-file kat desktop tu. Just install dan korang akan dapati semua file dan folder dah tersusun rapi.

Kelebihan software fences ni:

1. Boleh ubah size fences ikut kehendak korang.

2. Design fences korang boleh tetapkan sendiri atau gunakan setting yang sedia ada.

3. Dan yang paling best, icon desktop akan tersembunyi kalau korang double klik. Double klik sekali lagi untuk munculkan semula icon desktop.

Cuba jangan tak cuba k..

Download: fences (Free version)

4 comments:

amry said...

aku susun manual jer desktop aku. hehehe...
double klik tersorok...? kalau nak masuk application tu baper kali klik plak bro? erk?

The Sharkox said...

Thanks bro.. aku baru je terpikir benda ni pasal aku ni suka campak je fail2 yang baru kat desktop aku.. dah berselerak dah aku punya desktop..haha

Zul said...

@amry

ko download n install je macam besa bro...lepas dah siap install, pastu baru icon kat desktop ko tu tersusun kemas.ko kuar kat desktop pastu double klik kat mana2 n icon desktop ko akan 'hidden'.double klik balik untuk munculkan semula icon tu..

Zul said...

@The Sharkox

sama2 sharkox..sama la macam aku.main campak je file2 kat desktop..semua bertabur..hehe.