Friday, February 25, 2011

Beli Domain Dengan Jomhosting


Salam, alhamdulilah akhirnya hajat aku untuk beli domain untuk blog ni telah tercapai. Dapat gaji bulan ni aku terus je survey kat internet dan cari mana-mana syarikat webhosting yang menawarkan harga yang berbaloi untuk aku dapatkan domain.

Usha punya usha..aku tertarik dengan satu syarikat pembekal hosting ni iaitu Jomhosting. Harga yang diorang tawarkan pun agak murah..just RM35 setahun je untuk satu domain..bukan lah mahal sangat kan. Aku rasa semua mampu memiliki domain sendiri..dan kalau ada bajet lebih boleh beli hosting terus dengan harga dari RM10 setahun untuk pakej Mini Webhosting. Tapi buat masa ni aku belum beli hosting lagi..ada bajet lebih nnti mungkin aku akan beli juga.

Mungkin agak terlewat sedikit aku 'announce' yang blog ni dah pakai domain berbayar. Kalau ada yang perasan link blog ni dah berubah ke dot com..blogspot tu dah takde..sorry for that yeaa, huhu. Sebenarnya masuk hari ni dah genap 2 hari blog ni guna domain berbayar. 

So bagi yang masih terkial2 nak cari pembekal domain dan hosting untuk blog korang tu..boleh la try Jomhosting ni. Part yang aku suka dengan jomhosting ni diorang punya perkhidmatan pelanggan. Diorang akan bagi maklumbalas dengan pantas segala pertanyaan korang mengenai produk mereka..memang the best.



6 comments:

elly said...

sy ni msih baru lagi dlm blog..lagi kan bnde web hosting..
nak tanye..ape advantage kalau beli domain sendiri..?

Zul said...

Salam elly..1st blog kita mesra SEO,blog 100% milik kita.kalau masih 'blogspot' blog tu masih milik google.memiliki domain juga menandakan kita serius dalam blogging.

Lorna said...

yeahhh slmt dtg ke dunia dot.com ;p hehehe....
slmt berblogging..hepi day!

Zul said...

thanks ye lorna:)

rara_ibnu said...

ouch...slm wsb..oredy folo2 u:)

Zul said...

@rara_ibnu

hai rara..salam wsb:)